Dünya,kapkaranlık bir gecedir insanoğlu için. Bu karanlıkta herkes kendi önünü aydınlatır. Herkeste on parmak var,yine de herkes sığabileceğinden fazlasını doldurmak istiyor avucuna. İnsan,gücüyle vardır;gücü yoksa,kurnazlığıyla.Küçük ve zayıf olanın,ne cenneti ne cehennemi olur.Başkalarıyla birlikte olabilirsin,ama yalnız olduğunu unutmadan.Herkesi dinle ama kimseye inanma.Gördüğüne de inanma.Susmayı bil;çünkü evler,kentler çene çalarak değil,çalışıp ter dökerek,para dökerek kuruluyor.
-Az daha büyük olsaydın sana neler öğretirdim!-dedi.-Benim insanlara söyleyecek sözüm var.Aptal biri değilim... Kitap oku,gereken her şeyi kitaplarda bulacaksın.Kitap deyip geçme!