Uzun zamandır içinde bulunduğum bir durumu cpt ye sordum bu kadar net bir tespit yapılamaz buradan da paylaşmak istedim.
Soru :Bir kişiyi dinlerken odaklanma problemi yaşıyorum diye düşünmüştüm nedeni ise güven problemi bende artık o insanlara güvenmediğim için dinleyemiyorum ama dinlemem de lazım bunu çözmek için ne yapabilirim ?
Cevap: Bu aslında “odaklanma problemi” gibi görünse de çoğu zaman güven, duygu, iletişim dinamiği ve zihinsel savunma ile ilgili olur.
Birine güvenmediğimizde beynimiz doğal olarak savunma moduna geçer.
Savunma modundaki beyin de:
Söylenenleri filtreler
Dikkatini kısa tutar
Mimik ve beden diline odaklanır
İçerik yerine “Bu kişi ne amaçla söylüyor?” diye düşünür
Yani aslında odaklanamıyorsun değil, beynin seni korumaya çalışıyor.
Çözüm;
Kişiyi değil, bilgiyi dinle
Kişinin kim olduğu yerine şuna odaklan:
Ne anlatıyor?
Benden ne bekliyor?
Bu bilgiyi işimde nasıl kullanacağım?
Beyni “kişisel tehdit” modundan çıkarır, profesyonel moda alır.
Dinlerken 3 kelimelik mini notlar al:
konu başlığı
tarih / sayı
yapılacak iş
Beyin not almaya odaklanınca,
kişiden rahatsızlık duyma hissi ikinci plana düşer.