Spoiler!
Bu kadar güzel bir dostluk böyle bitmemeliydi. Çok üzgünüm. Neden George neden!? En son cümlede Carlson' un da dediği gibi "bu ikisinin canı sıkkın, hiç anlamadım ben". Lennie dostuyla hayal kurarken dostu tarafından öldürülmeyi hiç hak etmedi.
Ama biz öyle değiliz. Çünkü sen varsın benim yanımda ve ben varım senin yanında. Biz ikimiz hep birbirimizin yanındayız, işte böylece bizi düşünen biri var bu dünyada.
İnsan yanında biri olmazsa delirir. Kim olduğu hiç önemli değildir, yeter ki yanında olsun. İnsan çok uzun süre yalnız kaldı mı hastalanır, yalnızlıktan hastalanır.