Mesut ŞİMŞEK

Mesut ŞİMŞEK
@MesutSimsek
Ne var ki roman okumak hiçbir ruhu zenginleştirmezdi. Romandan belki alınan zevk için ödenen bedel, pek yüksek olurdu; en üstün kişilikleri bile bozardı romanlar. Romanlar sayesinde insan, kendini her türlü insanla özdeşleştirmeyi öğreniyordu. Değişiklikten zevk almaya başlıyordu. Kişilikler parça parça çözülüp hoşa giden kahramanların kalıbına giriyordu. Her görüş açısı savunulabilir oluyordu. Okur, gönüllü olarak kendini yabancı hedeflerin akışına bırakıyor, bu yüzden uzunca bir süre için kendi hedeflerini gözden yitiriyordu. Romanlar, yazarlık yapan bir oyuncunun, okurlarının bir bütün oluşturan kişiliklerine bahrdığı kamalardı. Oyuncu, kamanın gücünü ve karşılaşacağı direnci iyi hesaplayabildiği oranda hedef aldığı kişiyi parçalayabiliyordu. Devlet, romanları yasak etmeliydi.
1000Kitap
Etimoloji Defteri
Mücellit Nedir ?
Kitap her zaman güzeldir; yeter ki okuyan anlayabilsin.
1000Kitap
iyi gecelerr
Gece yatarken kafamda en parlak fikirlerle uyurum. Sabah kalkınca aynı budalalıklarıma devam ederim. 😄
1000Kitap
Kişi öteki insanlardan uzaklaştığı oranda hakikate yaklaşırdı. Günlük yaşam, yalanlarla kurulu yüzeysel bir düzendi.
1000Kitap