Kitapta sekiz hikaye var. Kitaba adını veren hikaye alegorik sembolik özellikler taşıyor. İnsana ve topluma dair çok şey söylüyor. Yanlışlıkla efsanelerden bildiği Körler Ülkesi' ne düşen dağcı gören tek kişi olarak kral olacağını düşünür. Gerisi okurlara kalsın. Kimsenin görmediği bir yerde gören olmak avantaj mıdır, sorusu beliriyor önce. Karanlıkta yaşayanlar için ışığı gören olmak hastalık mıdır yoksa?
Bana çok şey katacağını umarak başladım. Şöhretinin altında kalmış bir metin. Karakterlerle bağ kuramıyor dünyalarına giremiyorsunuz çünkü sığ kalmış. Büyük konulara hafiften değinip geçmiş gibi. Derinlik yok gibi. Okumasanız eksikliği hissedilecek bir kitap değil. Beklentiniz keyifli bir okuma ise bunu karşılar.