Kibritim ıslak, sigaram yanmıyor. Ne olur bir ateş verin, bu ilk aldanışım değil, bu ilk sönüşü değil umutlarımın, ben bu denizin son kıyısıyım... Ümit Yaşar Oğuzcan
Ben seni bir şarkıda da hatırlarım bir otobüs durağında beklerkende. Ben seni bir çiçek bahçesinde de hatırlarım bir buğday tarlasında da ama ben seni nerede unutabilirim bilmiyorum...
Geleceksen,
Sadece gel, şart koşma.
Gel,
Gözlerin bende böyle güzelken,
Gel,
Şarkılar seni çağırıyorken,
gel,
ben hâlâ seni istiyorken..
Ve bir mevsim daha geç kalma
Gelişin erken olsun ölümden.
Sakın geç kalma sevgili,
Sakın düşme düşümden...
Kalp midir insana sev diyen, yoksa yanlızlık mıdır körükleyen? Sahi nedir sevmek? Bir muma ateş olmak mı, yoksa yanan ateşe dokunmak mı..? Şems-i Tebrizî