Yazarın dili oldukça sanatsaldı uzun betimlemeleri beni bazen kitaptan uzaklaştırsa da 10 günün sonunda mücadelemde galip geldim ve kitabı ancak bitirebildim . Baş karakterimiz julia’nın babasının telkinlerine rağmen onu ilk beğenen ve arzulayan adamla evlenmesine hayatının geri kalanında bundan dolayı ızdırap çekmesini okuyoruz. Julia evliliğe sıkışmış ve orada boğulan bir kadın . Anne olduğu için yaşamına son vermeyen ama çocuklarını da tam olarak anne şefkati ile de saramayan bir kadın. kocasını aldatmasının sebebini ahlaki hata değilde psikolojik bir gereklilik olarak anlatılması da bence yazarının kadın psikolojisinde ki yetkinliğini gözler önüne seriyor. Kitaptaki kadın-kız ayrımın yapıldığı sayfalarda ayrıca favorilerim arasında ve kitabın asıl amacına hizmet etiğini düşündüğüm kısım . Genel itibari ile toparlayacak olursam Julia hayattan tam olarak istediğini alamamış toplumun ona dayattığı normlara boyun eğmek zorunda bırakılmış o koşulların içinde ezilen ,hata yapan ,seven acı çeken gerçek bir kadının hayatı kadın olmanın bedelini anlatan Balzac’ın en unutulmaz kadın portrelerinden biri .