Harika bir psikolojik, biyografik romandı! Aynı kalınlıktaki diğer romanları 4-5 günde bitirirken bunu 13 günde bitirmemdeki sebep; kitapta geçen tıp terimlerini ve gerçek hayatlarından kesitler bulunan dönemin yaşayan ünlüleri Nietzsche, Freud, Breuer ve diğer karakterlerin hayatını; kitabı daha iyi anlamak için araştırmaya biraz zaman harcadım. Romanda, psikanalizin (ruhçözümü) başlangıcı olarak kabul edilen dönemde, Josef Breuer ve Sigmund Freud'un sohbetleri, bilgi alışverişinde bulunmaları, birbirlerine fikir danışmaları, Dr. Breur'un hastası Nietzsche ile olan konuşma terapisi bölümlerini okurken hem keyif aldım hem de çok şey öğrendim. Uzman birisiyle yapılan konuşma terapisi ile insan hayatında çözülemeyecek sorun, sıkıntı kalmayacağını düşünenlerdenim. Yeter ki görüşmeler düzenli ve sürekli olsun. Kesinlikle herkesin okuması gereken bir kitap!
"İhtiyaç yüzünden çocuk sahibi olmak, çocuğu yalnızlığından kurtulmak için kullanmak; hayatın amacının, kendinin bir başka kopyasını yaratmak olduğunu düşünmek yanlış. Döllerinin geleceğe taşıyarak ölümsüzlüğü yakalamaya çalışmak da yanlış; döllerin senin bilincini içermiyor ki."