MAHZUN U LEM'A
Şiir okumayan insan mı olurdu?
Bunca lafz u mana varken susulur muydu?
Bir köşede çay demlenir her dem,
Tenhâlık olur kalbe mahrem
Şem'in mahzun lem'asında
İnsan biraz kendine varmaz mıydı?
Cemal Süreya bir ah çekse,
Kalbin içi ürpermez miydi?
Turgut Uyar sema-i bâlâya nazâr kıl dese, serimizi semâya çevirmez miydik?
Orhan Veli bir sokağa bıraksaydı bizi,
Kendimizi bulmaz mıydık?
Şiir okumayan insan olur muydu,
Çayın buharı gibi fânî ve hudû,
Fakat izi kadar mahfuz değil miyiz her an
Bir masa, üç kitap,
Bir nebze nur, bir nebze akşam hû.
Bir mısraya sığınmak için yaşanmaz mıydı?