"...yaptığımız özsel seçim saflık ve erdemin taleplerine fedakârca dalma ile duygusal/tensel arzuların esiri olma arasında yapılır ... Ayrıca sözü edilen seçim rasyonel olarak yapılamaz; doğası bakımından 'varoluşsal'dır. Bu ne anlama geliyor? Şöyle ki, varoluşçular bu tür kararların bireyleri tanımlayıp yarattığını söylüyorlar; bu kararı alan kişi, kadın ya da erkek henüz seçim yapmadan önce var olmuş değillerdir. ..."