Karşısındakinin ne hissettiğini anlayan ve içtenlikle konuşan bir kimseyle, dışarıdan izleyen ve yalnızca dinleyen kimse arasında çok açık, çok belirgin bir fark vardır.
Psikiyatri neden bazı insanların delirdiği sorusuyla ilgilenirken aslında doğru soru, neden çoğu insanın delirmediğidir. İnsanın dünyadaki durumu, ayrılığı, tek başınalığı, güçsüzlüğü ve bunun farkında olması düşünüldüğünde, bu yükün kaldırabileceğinden daha ağır olacağı beklenir; öyle ki kelimenin tam anlamıyla bu gerilimin altında “paramparça olur.” Çoğu kişi bu sonuçtan yaşamın rutinini umursamamak, topluluğa uymak, güç, itibar ve para arayışı, idollere bağımlılık, kendini feda edercesine mazoşist bir yaşam, narsistçe kendini beğenmişlik gibi dengeleyici mekanizmalar sayesinde kaçınırlar; kısacası sakat kalırlar.