"Bir ilişkide,özdeşleşme ben kaybına,içe alma ise nesneyi açlıkla yutup kaybetmeye yol açar.İlişkiyi bozup bağımsızlaşmaya çalışırken,özgürlük için girişilen savaşta nesne yıkıma uğrar ya da ayrılma yoluyla yitirilir ve ben özdeşleştiği nesnenin yitirilmesiyle yıkıma uğrar yahut bomboş hale gelir.Tek gerçek çözüm özdeşleşmenin çözülmesi ve kişiliğin olgunlaşması,ben ve nesnenin farklılaşması ve işbirliğine dayalı bir bağımsızlık ve karşılıklılık için gerekli kapasitenin gelişmesi,yani ruhsal yeniden doğum ve gerçek bir benin gelişimidir."
Şizoid Görüngü,Nesne İlişkileri ve Kendilik