M.t.

"Zayıf bir Ben'i yaşamı göğüslemeye zorlama hatta daha temel olarak Ben'i koruma çabası,psikotik, psikosomatik ve psikonevrotik gerginliklerin ve hastalıkların kökenindeki sebeptir." Şizoid Görüngü, Nesne İlişkileri ve Kendilik
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
"Tüm kişilik bozukluklarının altında çocuksu korku,gerçeklikten gerilemeli kaçış ve bunların sonucunda ortaya çıkan,gerçek dış dünya karşısındaki ben zayıflığı vardır" Şizoid Görüngü,Nesne İlişkileri ve Kendilik
"Bir ilişkide,özdeşleşme ben kaybına,içe alma ise nesneyi açlıkla yutup kaybetmeye yol açar.İlişkiyi bozup bağımsızlaşmaya çalışırken,özgürlük için girişilen savaşta nesne yıkıma uğrar ya da ayrılma yoluyla yitirilir ve ben özdeşleştiği nesnenin yitirilmesiyle yıkıma uğrar yahut bomboş hale gelir.Tek gerçek çözüm özdeşleşmenin çözülmesi ve kişiliğin olgunlaşması,ben ve nesnenin farklılaşması ve işbirliğine dayalı bir bağımsızlık ve karşılıklılık için gerekli kapasitenin gelişmesi,yani ruhsal yeniden doğum ve gerçek bir benin gelişimidir." Şizoid Görüngü,Nesne İlişkileri ve Kendilik
"İnsanın en derindeki gereksinimleri onu başkalarına bağımlı kılar,ama bağlanmış ya da kısıtlanmış olma duygusuna,temeldeki coşkusal bakımdan olgunlaşamamanın yarattığı aşırı bağımlılıktan daha çok yol açan hiçbir şey yoktur.Hiç kuşkusuz kitle içindeki insanlar coşkusal bakımdan sandıklarından çok daha az olgundurlar ve belirgin sosyal davranış eğilimlerinden olan saldırganlık,muhalefetçilik,sahte ve zoraki bir bağımsızlığa kabul ettirme zorlantısı bu yoldan açıklanabilir.Şizoid kişi özgürlük konusunu aklından bir türlü çıkaramaz." Şizoid Görüngü,Nesne İlişkileri ve Kendilik
"Kendimi tümüyle dünyadan kopmuş hissediyorum" Şizoid Görüngü,Nesne İlişkileri ve Kendilik