İmam Gazzâlî:
"Kişinin musibet acısı, kaybettiği şey hakkındaki sevgisi ve lezzeti nispetindedir. Varlığında daha lezzetli ve saadetli gelen şeylerin yokluğu daha zahmet verici ve daha acı olacaktır."
(İhya-u Ulumid'din)
İnsan, evindeki problemlere karşı hassastır. Ama bir oteldeyken bazı pürüzlere rastlarsa buna canı pek sıkılmaz. Altı üstü bir gece kalacak olduğunu düşünerek meseleyi idare etme yoluna gider. Bir dinlenme tesisinde canımızı sıkan bir manzarayla karşılaşırsak onu pek dert etmeyiz. Meselenin üzerinde hassasiyetle durmayız. Zira orada en fazla bir saat kalacağımız bilgisi bizi sakinleştirmeye yeter. Demek ki insanın bir yerdeki konaklama süresi arttıkça oradaki hassasiyetleri artıyor. Binaenaleyh dünyanın kısa süreli bir misafirhane olduğunu kavrayanlar için buradaki kayıpların pek bir tesiri yoktur.