Her insan, nefsinin ayıplarının cahilidir. Ne zaman büyük günahları terkedinceye kadar nefsiyle az bir mücahadede bulunsa zanneder ki nefsini tertemiz yapmış..
"Peygamberler ve veliler ölümü hoş görmemişlerdir çünkü dünya, ahiretin tarlasıdır. Hayatın uzamasıyla ibadetler fazlalaşır, o nispette de sevap çoğalır, nefsi de daha temiz olur. Ahlak daha kuvvetlenir ve daha yerleşir, ibadetlerin hedefi, kalbe tesir etmeleridir."