Nitekim insan midesinde hastalık olur ve bundan dolayı mide, yemek ve içmeyi istemez. Oysa bunların ikisi de midenin yaşamasının sebepleridir.
Bu bakımdan Allah'tan başka herhangi bir şeyin sevgisine meyleden her kalp, meyletmesi nispetinde hastadır.
İbadetlerin hedefi, kalbe tesir etmeleridir. Kalbe tesir etmeleri ise ancak ibadetlere devam etmekle mümkün olur. Bunlardan gaye, nefisten dünya sevgisini kesmek, Allah sevgisini yerleştirmektir.
Dünya, ahiretin tarlasıdır. Hayatın uzamasıyla ibadetler fazlalaşır, o nispette de sevaplar çoğalır, nefsi de daha temiz olur. Ahlak daha kuvvetlenir ve daha yerleşir.