Kimse kimseyi bilemez. Çünkü herkesin anlattıklarının bir kısmı kurgudur, kiminde daha az kiminde daha çok.
Şaşkınca" bunun için mi bu kadar çok kitap oluyorsunuz ?" Diye sordu.
"Evet" dedim. "İnanın bana hayatın tek gerçek yanı kurgudur, yani hikayelerde anlatılanlardır."
Ey benim şahım; hayatımı bağışladın ama karşılığında hikayelerimi çaldın benden . Oysa ben sadece hikayelerde yaşayabilirdim. Şimdi onlar tükendi ve benim hikayemde sona erdi .
Şehrazad'ın ölümü