"Devirler geçecek, hayranlıklar görecek, düşmanlıklar görecek, varlığı da, yokluğu da bütün unsurları ile tadacak,fakat mutluluğu sadece bir hatıra olarak tanıyacaktı:Tıpkı bulutlar ardındaki bir güneş gibi hüzün, hüzün, yığın yığın hüzün tellerinin ardında; hüzün mutluluğun ikinci adıydı artık."
"Yarın neler olacaktı?Ölecek miydi,kalacak mıydı?Kalmak... İşte ölümden de önemli, ölümden de çapraşık ve zor olan mesele.Asıl mesele kalmaktı, günlerin getirecekleri ile aşınmadan,bozulmadan, çirkinleşmeden, satılmadan ayakta kalabilmekti."