"Her şeyin şurası, şurası görülüyordu da, burası, burası görülmüyor,görülemiyor,bu yüzden de yokmuş sanılıyordu.Her şey bir bilânço,bir ortalama,bir muhasebe meselesi idi."
"Koca bir devletin kaderi birbirine tamamen zıt iki noktaya varacak bir yol ağzında iken,acaba herkes, bütün millet aynı âkıbeti mi seçmişti?Ve asıl mühimi acaba haklı olan onlar mıydı?Tek ümit gerçekten payitaht mıydı?