Emeğe saygı duymadan yaşamak osmanlı'da bir görenek olmuş. Cumhuriyet döneminde bu göreneği sürdürmüşüz. Aracılık, tefecilik, komisyonculuk, faizcilik, asalaklık, toplumda bugün de saygın işlerdir.
Şirazlı şeyh Sadi'nin bir öyküsünü anlatayım. Bir çıfıt ile bir müslüman kavga ediyorlarmış. Müslüman diyormuş ki: "Eğer sözlerim gerçek değilse senin gibi çıfıt olayım." Çıfıt kahkaha ile gülüp yanıt vermiş: "Eğer benim söylediklerim yalansa senin gibi müslüman olayım."