"Fabrikalardaki bu bahar özlemini anlattılar bana, bilmiyorum artık kaç kez. Bir adam toprakta kaldı mıydı, yılın o aylarında hiç de öyle bir duygu uyanmaz içinde; Çünkü buradadır, bol bol duyar yanan süpürge otunun duman kokusunu, sürülmüş topraklardan esen yelin içine işlediğini. Böylece o pis fabrikalarda içi ezileceği, nedenini de bilemeyeceği yerde, burada içine bambaşka bir canlılık gelir, bahar bırakmaz seni ona sırt çevirip de gidesin pis bir pamuk fabrikasına kapanasın. İster ki toprakta kalasın da kendini sağlam bulasın. Toprağı Tanrı yaratmış. Sen hiç gördün mü Tanrı'nın pis pamuk fabrikaları yarattığını? Onun için, ben gitmem işte oraya herkes gibi. Tanrı benim yerimi buraya yapmış; ben de burada kalırım. "