Seda

Örtük narsist müzmin muhaliftir, dolayısıyla proaktif değil reaktiftir. Onun varlık gösterebilmesi için bir başkasının protagonist olarak hareket etmesi, eyleme geçmesi, söz söylemesi gerekir ki örtük narsist ona karşı çıkabilsin, eleştirebilsin, değersizleştirebilsin ve böylece ötekinin üstüne basa basa kendini “yükseltebilsin”, üstün konuma geçebilsin. Örtük narsist için bir başkasının varlığı ve devinimi öncüldür. Bu yüzden kendi yaşamının baş kahramanı olarak, özgür iradeyle hareket edip, kendini gerçekleştiremez.
Sayfa 45·Kitabı okudu
Alıntı
Etimoloji Defteri
Mücellit Nedir ?
Saygı duymak ve göstermek arasında ince bir ayrım vardır saygı duymak zorunda değiliz (elinde olmaz bu bir histir çünkü.) fakat saygı göstermek zorundayız (eyleme dökmek)... Saygı duymadığın insanları da sevemezsin.. saygı duymak sevmenin de sevilmenin de ön koşuludur....

Seda

, bir kitap okudu
10/10
·452 syf.·
Beğendi
·
2024 1. kitabı
Jeffrey Young
8.8/10 · 5,6bin okunma