Birleşmiş Milletler Gıda ve Tarım Örgütü (FAO), Dünya Bankası ve Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü (OECD) gibi kaynaklardan elde edilen verilerle meydana getirilen Gıda Sürdürülebilirlik Endeksinin (The Economist İnteligence Unit-EIU) 2016 yılındaki göstergeleri küresel gıda üretiminin üçte birinin israf edildiğini ortaya koydu. Bu oran 1,3 milyar ton gıdaya denk gelmekte ve Dünya genelinde yetersiz beslenen 795 milyon insanı doyurmak için gereken gıdanın dört katına denktir. Tablodan anlaşılacağı üzere açlığın asıl sebebi hiçbir vakit GDO üreticilerin göz boyarcasına tekrarladığı gıda yetersizliği olmamıştır. Asıl mesele, israf ve sürdürülebilir tarım politikalarının uygulanmayışıdır. Zaten GDO'nun çeşitli ürünlerle ilgili pazalarda hakimiyetini ilan ettiği zamanları yaşamıyor muyuz ?
Hani, 1980'lerden beri dile getirilen "açlık GDO ile son bulacak" iddiası neden hala gerçekleşmiş değil? Değil, çünkü bu iddia kocaman bir balon. Amaç, Dünya tarımının kartellerin eline geçmesi, kontrol edilebilir hale gelmesi ve GDO'lu tarımla birlikte insan popülasyonunun kontolüdür. Unutulmamalıdır ki gıda, doğrudan doğruya üremeyle, nüfus politikalarıyla ilintili kalemdir.