Derinden bir düşkırıklığı benimkisi.
Geçen her gecenin leyle-i kadr,
karşılaştığım her kişinin Hızır olmadığını anladığım zaman kırılıyorum.
Böylece kırılan bir düş haline dönüştüğümü görüyorum.
Evet, bizzat kendim bir düşkırıklığıyım,
kırık bir rüyayım ben.
Ve hepimiz öyleyiz.
İsmet Özel
.. Hepsini bir arada değerlendirdiğimizde, ben de parçalarının kombinasyonuyla, iyi ve kötü özel tecrübelerle, bu gezende ve muhtemelen tüm evrende tek olan bir insanım, başka herkes gibi. Tüm zamanlarda biricik, özgün bir nüshayım, belki şaşırtıcı bir nüsha, her halükarda dünya kültür mirasının korumaya değer bir parçası.
Tanrı değil de bir insan olduğunu, yani mükemmel olmadığını idrak et. Kendini abartma, bu sana acı verebilir. Bir şey yaratamazsın, nerede kaldı ki kendini yaratabilesin. Tanrı'ya denk olamazsın, yine de olmaya çalışırsan, mükemmellikten uzaklığından, kırılganlığından, cehaletinden ve faniliğinden ötürü dövünüp durursun sürekli.