"İçinde yaşadığımız doğaya ait nesnelerin kalbimizde ve zihnimizde ne kadar az yer tutabildiğini görmek, ne zaman olursa olsun, hangi koşulda olursa olsun, tuhaf değil mi? Zora düştüğümüzde keyiflenmek, neşelendiğimizde paylaşmak için doğaya dönüşümüz yalnızca kitaplardadır."
Dünya klasikleri arasında bilinen bir eser olmaması şaşırtıcı. Gotik tarz da yazılmış döneme göre karakterlerin ve olay örgütünün harika uyumu, betimlemelerin insanı asla yormaması hatta daha heyecan kılması.. Kesinlikle okunması gereken çok kıymetli bir eser. Yazarın öldükten sonra tanınması ve bu eserin kıymete geçmesi de üzücü.. 808 sayfalık lakin sizi asla korkutmasın nasıl bitti anlamayacaksınız. Herkesin kendinden bir parça bulacağına inanıyorum. Ben en çok Marian'ı sevdim, onu tanımak büyük bir zevkti..