Bağımsız yargılarda bulunmak pek az kişinin ayrıcalığıdır. Diğerlerini otorite ve örnek yönetir. Başkasının gözüyle görürler, başkasının kulağıyla dinlerler.
Muhatabımızın meziyetlerini, artılarını pek görmeyiz/göremeyiz?
Neden?
Kusurlarını kabul etmediğimizden/edemediğimizden:
"Eğer kusurları kabul edersek,
Meziyetlerin değerini daha iyi anlarız."
T.S. Eliot, Edebiyat Üzerine Makaleler, s. 121.