Kitabın adıyla içeriği Kafka'nın bizzat kendi hayatıyla tam tamına ilişkilidir. Zira ailesinin gözünde kitabında asıl konusu olan ' bir sabah uyanıp devasa bir böceğe dönüşmesi ' sorunsalı vardır. Ailesiyle hiçbir zaman olumlu ilişki kuramamış ve bir böcekten daha faydasız gördükleri Kafka sanırım bu sözü çok içselleştirmiş ve derin üzüntü duymuş olacak ki böyle bir kitap kaleme almıştır. Kafka'nın hayatını bilmeyen bu kitabın aslında ne anlatmak istediğini tamda anlamamış olacaktır. Kitap yazarın hayatını da gözönünde bulundurunca aslında çok da üzücü bir etki bırakıyor zihinlerde. İnsan ailesinin gözünde bile bir değere sahip olamazken Kafka gibi önemli bir yazar bile olsan kendinin kendi öz değerinin farkına varamıyorsun. Kendi farkını bile görememiş olması şundandır ki ölmeden önce yakın arkadaşı Max BROD 'a tüm bu yazdıklarını yakmasını söylemiştir ve ne şanstır ki arkadaşı onu dinlememis ve bugünkü değerini bizlere de gösterme fırsatı sunmuştur.
Etkileyici ve üzerinde düşünülmesi gereken bir kitap ..
Dönüşüm