Fakat biz beşerlerin sürekli ulaşma çabasında olmamız ve “olmak”gayret içimde olmamız gereken yüce hakikat anlamında insan, ideal özelliklerden ibarettir,olmayan ama olması gereken özelliklerden ibarettir.dolayısıyla beşerin hedefi insan olmaktır. Yine insan olmak,erişildiğinde bir “imek’e”(var bulunmak) ulaşılmış olacak sabit bir merhale değildir;hayır,insan sürekli “olmak”(oluş,olma süreci)halindedir ve sonsuza doğru daimi ve ebedi bir gelişim süreci içimdedir.