Konfüçyüs der ki: “Nefretin asıl sebebi size yapılan kötülük değil, kötülüğü yapan insanı kendinizle kıyaslayıp daha güzel bir hayat sürdüğünü düşünmenizdir. Nefreti devam ettirmekte ısrarcı olan şey, kişinin kendine biçtiği acınası hayattır.” Nefret ediyorsanız, yenilmişsiniz.