Duyguların kendisi değil, ifade bulmayan ya da bastırılan duygular kaos yaratır. Çünkü hissedilmeyen duygu büyümeye başlar, görülmeyen öfke köklenecektir.
Orta yaşlarda deneyimlediğimiz depresip duyguların kaynağı ise çoğunlukla potansiyellerimizi gerçekleştirememiş olduğumuzu görmekten, yani yaşayamadığımız hayatlarımızla yüzleşmemizden kaynaklanır.