“İki şey var ki insanoğlu onlardan iğrenir. Ölümden iğrenir, halbuki onun için ölüm fitneden daha hayırlı dır. Malın azlığından iğrenir, halbuki az malın muhasebesi daha azdır.”
Getmə demək çətindi,
Vətən yardan əzizdi,
Mənim səbrim mətindi
Get səni gözləyərəm
Mən qal deyə bilmərəm
Əsgərə qal deməzler.
Qalsan heç sevinmərəm
Get səni gözləyərəm.
Həsrət qəlbə doldusa,
Qalmaq istəyir adam .
Bu sənə aid deyil,
adın əsgər oldusa.
Get səni gözləyərəm….!
(Nadya)
youtu.be/Bv-JNrl2iM8?fea...
İki keklik bir kayada yaslanır
Teke de bıçak gümüş kında paslanır
Bir gün olur deli de gönül uslanır
(Uslanır aman aman uslanır)
İşte bu zattan rivâyet edildiğine göre o şöyle demiştir:
“Bir gün ben Şam Camiisinde namaz kılıp ruhumun alınmasına dua ederken, erkeklerin en güzellerinden genç bir adam yanımda bulundu, üzerinde yeşil bir el
bise vardı. Dedi:
“Neden böyle dua ediyorsun?” Dedim:
‘Ey kardeşim nasıl dua edeyim?’ Dedi:
‘Şöyle söyle: Yârabbi amelimi güzelleştir, ecelimi genişlettir.’ Ben:
‘Aliah seni bağışlasın, kimsin sen?’ Dedim O:
‘Ben ehi-i imanın kalbinden gizlice hüzün ve kederi alan Retatil’im dedi. Ben yüzümü çevirdim, kimseyi göremedim.”
HÜCCETÜL-İSLAM İMAM-I GAZALİ = =