İbn-i Ebu Dünya, Süfyan (r.a.)’dan rivayetine göre:
İnsanların başına öyle bir zaman glecek ki, ölüm o zamanın kurralarına (alimlerine) kızıl altından daha sevimli olacak.”
Câbir (r.a.)’den riâyet edildiğine göre, Peygamber efendimiz şöyle buyurmuşdur:
“Ölümü istemeyiniz. Çünkü, ölümden sonra, âhirette haşrın korkunçluğu çok şiddetlidir. Hem de Allah, insana tevbe ve dönüşü nasip edinceye kadar ömürnün uzaması, mutluluktur.”
Ukbetül-Gulâm, Cennet hurîlerinden birisini rüyasında gördü. Güzel mi güzel bir hurîydi. Utbe’ye: Ben sana vur gunum, âşıkım. Sakın, beni senden yasaklayacak bir iş iş leme! dedi Utbe de: Dünyayı üç talakla boşadım. Tâ sana erişinceye kadar onun çevresinde dolaşmayacağım! dedi.