Gerçeklik verili bir olgu değil, bir yorumdur…. İnsanlar yaşadıkları durumları gerçek olarak tanımlıyorlarsa, bu durumlar doğurdukları sonuçlar açısından gerçektirler.
And dağlarında yaşayan Kogi yerlilerine göre ‘iyilik, yalnızca kötülük faal durumda olduğu için vardır; kötülük ortadan kalkacak olsa, iyilik de aynı şekilde ortadan kalkacaktır.
Düşünüyorum ki, eğer şeytan yoksa ve yok olduğuna göre onu insan yaratmışsa, o halde mutlaka onu kendine benzer olarak, kendini örnek olarak yaratmıştır.