Kezo Nar

Kezo Nar
@Narecan
Tırtılın Yolun Sonu dediğine , ALLAH Kelebek demiş Hiçbirimiz bizi bekleyen güzellikleri bilemeyiz.MEVLAM neyler neylerse güzel eyler SEWGİLİ DOST
“ HAYATININ ANLAMI SENİN BAKIŞ AÇINDA GİZLİDİR “ “Paulo Coelho’nun Simyacı adlı kitabından” Eski zamanların birinde bir adam hayatın anlamının ne olduğuna takmış kafayı… Bulduğu hiçbir yanıt ona yeterli gelmemiş ve başkalarına sormaya karar vermiş.. Ama aldığı yanıtlar da ona yetmemiş. Fakat mutlaka bir yanıtı olmalı diyormuş.. Ve dolaşıp herkese bunu sormaya karar vermiş.. Köy, kasaba, ülke dolaşmış, bu arada zaman da durmuyor tabii ki … Tam umudunu yitirmişken bir köyde konuştuğu insanlar ona: -Şu karşı ki dağları görüyor musun, orada yaşlı bir bilge yaşar istersen ona git belki o sana aradığın yanıtı verebilir, demişler. Çok zorlu bir yolculuk sonunda Bilgenin yaşadığı eve ulaşmış adam. Kapıdan içeri girmiş ve bilgeye hayatın anlamının ne olduğunu sormuş .. Bilge “sana bunun yanıtını söylerim ama önce bir sınavdan geçmen gerekiyor” demiş. Adam kabul etmiş. Bilge bir çay kaşığı vermiş adamın eline ve içine de silme bir şekilde zeytinyağı doldurmuş. Şimdi çık ve bahçede bir tur at, tekrar buraya gel … Yalnız dikkat et, kaşıktaki zeytinyağı eksilmesin, eğer bir damla eksilirse kaybedersin..Adam, gözü çay kaşığında, bahçeyi turlayıp gelmiş. Bilge bakmış evet demiş “kaşıkta yağ eksilmemiş, peki bahçe nasıldı?” Adam şaşkın… Ama demiş ben kaşıktan başka bir yere bakmadım ki … Şimdi tekrar bahçeyi dolaşıyorsun, kaşık yine elinde olacak ama bahçeyi inceleyip gel, demiş Bilge… Adam tekrar bahçeye çıkmış, gördüğü güzelliklerle büyülenmiş, muhteşem bir bahçedeymiş çünkü… Geri geldiğinde bilge, adama “bahçe nasıldı” diye sormuş… Adam gördüğü güzellikler karşısında büyülendiğini anlatmış. Bilge gülümsemiş “ama kaşıkta hiç yağ kalmamış” demiş ve eklemiş: – Hayat senin bakışınla anlam kazanır. Ya sadece bir noktayı görürsün, hayatın akıp gider, sen farkına varmazsın… Ya da
Hayat ve İnsan
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Kalıplardan kurtul. Sana öğretilen korkuların, “el alem ne der” zincirlerinin, geçmişte yaşadığın hayal kırıklıklarının içine hapsolma. Hayat, başkasının çizdiği sınırların içinde küçülmek için değil; kendi sesini duyup onunla büyümek için var. Bu hayatı sev. Çünkü her sabah yeniden başlama ihtimali taşır. Olan şeylerin değerini bil; yanında duran insanı, sağlığını, nefesini, bir fincan kahvenin huzurunu… Eksiklere odaklandıkça ruhun daralır, ama var olanı gördükçe kalbin genişler. Şikayet ederek değil, fark ederek güçlenirsin. Unutma, mutluluk çoğu zaman büyük mucizelerde değil; fark edilmeyi bekleyen küçük anların içindedir. Ve sev, bu kelimeleri sana yazan biri var.🙏♥️
Hayat ve İnsan
Kendinize zaman ayırın. Bunu bir lüks gibi değil, bir sorumluluk gibi görün. İnanın ben hayatım boyunca kendim hariç herkese zaman ayırdım; dinledim, koşturdum, yetiştim, toparladım. Herkesin derdine yetişmeye çalışırken kendi iç sesimi susturdum. Bir gün durup aynaya baktığınızda şunu fark ediyorsunuz: Herkese gösterdiğiniz özeni kendinize hiç göstermemişsiniz. Yorgunluğunuzun sebebi yük değil, ihmal ettiğiniz benliğiniz oluyor. İnsan başkalarına verdiği değeri kendine vermediğinde, içten içe tükenmeye başlıyor. Sürekli güçlü görünmek, sürekli anlayışlı olmak, sürekli fedakârlık yapmak… Bunlar bir süre sonra insanın ruhundan alıyor. Oysa kendinize ayırdığınız bir saat bile zihninizi toparlar, kalbinizi sakinleştirir. Bazen bir yürüyüş, bazen sessizce oturmak, bazen de kimseye açıklama yapmadan dinlenmek gerekir. Unutmayın, kendine zaman ayırmak bencillik değildir. Aksine, güçlü kalmanın tek yoludur. Siz iyi olmazsanız kimseye gerçekten iyi gelemezsiniz. Önce kendinizi ihmal etmeyi bırakın. Çünkü en uzun yolculuğunuz, yine kendinizle olacak.
Hayat ve İnsan
Zenginlik, kimsenin senden alamayacağı değerler toplamıdır. Senin bilgin, ahlâkın, özgüvenin, terbiyen, letafetin, iyiliğin,tebessümündür.
Kendi kalbi kırılsa da, canı yanan kendisi olsa da karşısındakini incitmemek için büyüklük gösteren, ince davranan insanlar sabır abidesidir. O sabrı gösterecek olgunlukta olmak çok zor bir mertebe, herkesin güzellediği ama kimsenin erişemediği bir mertebe.🌸👍
Hayat ve İnsan