Ve böylece ertesi güne başlarız tekrar. Geçmişin aynı, yerleşik kurallarıyla. Büyük, şiddetli Neşelerden kaçabilseydik büyük acılarlardan da kaçabilirdik.Yolunu kapatan taşın etrafından zıplayıp geçen kurbağa gibi.
Toplum dediği tam olarak neydi? İnsanın çoğulu mu? Toplum denen şey tam olarak nerede bulunuyordu? Tüm hayatımı toplumdan korkarak, onu güçlü, ürkütücü, ve korkutucu bir şey olarak hayal ederek yaşadım.
Toplum dediğin şeyi sen değil misin ?