Allah tacir mi hesap tutsun? Niye baksın günahı sevabından fazla mı diye, elinde Terazi mi tutar? Buysa oruç tutmana sebep, tutma. Buysa sana secde ettiren, etme. Allah Katip değil ki deftere kaydetsin. Takva da sahtekar olacağına, günahın da samimi ol, daha iyi.
İnsan daha yüksek bir idrak mertebesine erişdiği vakit ne haramdan dem vurur ne helalden ne cennet ister,ne cehennemden ürker. İmanın özüdür aslolan; şekli, şemali, kabuğu kisvesi değil.
Hayatımızın bir haritası varsa şayet yollarda değil yol ayrımlarında çizilmekte.İki şey arasında tercih yaptığımız o kısa kısacık anlarda göz açıp kapayıncaya kadar değişir kaderimiz tek bir kararla