İmâm-ı Safi-î Hazretleri bir defasında berbere gitti. Bir taraftan traş oluyor, bir taraftan da: "Sûbhanellahi ve bihamdihi" diyordu. Berber ona: "Dur! Dudakların kesilecek" deyince: "Dudaklarımın kesilmesi zikirden geri kalmasından daha hayırlıdır" cevabını verdi.
Yüksek makamlar, çekilen sıkıntılar ölçüsünde elde edilir,
Kim ki yükseklik isterse geceleri uykusuz kalmalıdır,
Kim ki çalışmadan yüksekliği talep ederse,
İmkânsızı talep etmekte ömrünü zayi etmiş olur.
"Mürşitsiz hiçbir şey olmaz. Ama mürşit bulduktan sonra mürşidin verdiği vazifeyi yerine getirmeden de bir şey olmaz. Ya Rabbi! Sen bizi uyandır. Bizi bize bırakma!.."