Ne var ki benim köyümde olaylar, dünyanın geri kalanında olduğu gibi yorumlanmıyordu. İnsanlar, içlerinden geldiği gibi, dinsel yakınlıkları doğrultusunda tepki vermekten kendilerini alamıyorlardı.
İnsanın bu dünyada yaptığı her şeyin, iyiliklerin ve kötülüklerin hesabı, öldükten sonra görülürmüş; sadece ana babasına davranışı dışında… Bunun için yaşarken ödüllendirilür ya da cezalandırılırmış insan!