José Saramago dan "İsa'ya Göre İncil" kitabını okuyorum. Kitapta Hz. İsa doğmadan önce yahudilerde kadının yeri "yoktan" daha beter.
-Sinagoga yan kapıdan girerler
-İçerde en az 10 erkek toplanmadan ayin başlamaz.
-Ayinde kadinlar sadece sessizce beklerler
-Erkek yemeğini yedikten sonra kalanı kadın yer(bu arada ayakta yanında bekler)
- Erkek karısıyla çok konuşmaz yoksa hesap günü hesap verir
-Erkekler eşleriyle olduktan sonra kadın olarak yaratilmadiklari için şükrederler
-kadın yoldan çıkarandır. Gerektiginde muhatap alınır (neslin devamı)
- Çok küçük yaşta evlilik normal..yaşı kaç olursa olsun evli kadın her şeyden sorumlu..
Tanıdık geliyor değil mi...Ortadogu maalesef hala din adı altında aslında Yahudi ve Arap kültürünü yaşıyor...Ülkemizde de var böyle kadını insandan çocuğu çocuktan saymayan...
İnandığımız şey her ne olursa olsun ilk kaynaktan araştırarak neye tabi olduğumuzu anlayarak o inancın içinde olmak lazım...Allah hidayet versin....
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
"...Çok sonraları anladim ki yoksulluk ve sefalet içinde yaşayan Rus halkı kendilerini acılarıyla eğlendirmeyi onlarla çocuklar gibi oynamayı pek seviyor ve mutsuz olmaktan nadiren utanıyordu."