Güzel şeylerden kötü anlamlar çıkaranlar, cazibeden mahrum yoz insanlardır. Bu bir kusurdur.
Güzel şeylerden güzel anlamlar çıkaranlar, kültürlü insanlardır. Bunlar açısından umut vardır.
Bundan 1400 yıl önce, Sokrates diye bilenen bir adamın, günümüzde felsefe konusunda halen adının geçmesi şans değil; hayat üzerine düşünme becerisi ve aklı ile ortaya koyduğu doktrinlerdir. Ve çok gariptir kendi yazdığı, kaleme aldığı herhangi bir eser yok. Kendinizi o dönemde bu sivrilmiş adamın, mahkeme de yargıçlar karşısında hesap verdiği salonda olduğunuzu hayal edin; ancak kitabın kıymetini o zaman anlarsınız.
Mahkemeden başlayıp Baldıran zehrini içene kadar ki zamanını, öğrencisi Platon kaleme almıştır. Sokrates adına böyle bir eser bıraktığı için Platona Allah gani gani rahmet eylesin.. Her üstada böyle bir öğrenci lazım… Vesselam.
İçinde farklı hikayeleri barındıran ve her hikayede birbirinden güzel olan, olay örgüsü mükemmel, içsel duyguları çok güzel betimleyen, her hikayede sizi alıp başka yerlere götüren ve olayın içimdeymiş gibi okurken sizi heyecanlandıran başyapıt diyebilirim.
Stefan Zweig in böyle yazı yazması gerçek hayatta da içsel duygu patlamaları olduğunun kanıtıdır. Kaleme aldığı bu kadar güzelse; yaşadığı duygu karmaşası canlı olarak nasıldır tahmin edemiyorum. Kalemine sağlık çok güzel bir eser okuma meraklısı herkese tavsiye ederim.. 10 üzerinden 10…