CAN YÜCEL 'in yazdığı dizelerin muhteşemliğine bakarmısınız lütfen 🙏🙏🙏
FARK ETMELI...
Farkında Olmalı İnsan...
Kendisinin, Hayatın, Olayların, Gidişatın Farkında Olmalı
Farkı Fark Etmeli, Fark Ettiğini De Fark Ettirmemeli Bazen...
Bir Damlacık Sudan Nasıl Yaratıldığını
FARK ETMELİ.
Anne Karnına Sığarken, Dünyaya Neden Sığmadığını Ve En Sonunda Bir Metre
Karelik Yere Nasıl Sığmak Zorunda Kalacağını
FARK ETMELİ.
Şu Çok Geniş Görünen Dünyanın, Ahrete Nispetle Anne Karnı Gibi Olduğunu
FARK ETMELİ.
Henüz Bebekken "Dünya Benim!" Dercesine Avuçlarının Sımsıkı Kapalı
Olduğunu, Ölürken De Aynı Avuçların "Her Şeyi Bırakıp Gidiyorum İşte!"
Dercesine Apaçık Kaldığını
FARK ETMELİ.
Ve Kefenin Cebinin Bulunmadığını
FARK ETMELİ.
Azrail'in Her An Sürpriz Yapabileceğini, Nasıl Yaşarsa Öyle Öleceğini
FARK ETMELİ
Ve Ölmeden Evvel Ölebilmeli...
Hayvanların Yolda, Kaldırımda, Çöplükte;
Selam
Öncelikle beklentimi tam karşılayamadı fakat beğendim. Ve kitaptaki şu kısım hoşuma gitmişti kitabın ilk başlarında İvan İlyiç öldükten sonra gelenlerin durumunu ilahi bakış açısıyla yazmıştı yazar ve herkesin içindeki düşünceleri aktarmıştı. Bazıları gerçekten üzülse bile kendileri hayattalar yani kendileri ölmediği için içten içe seviniyorlardı. Gerçekten de böyle birisi vefat ettiğinde gerçek manada sevenler bile en fazla 1 ay fln üzülür daha sonra hayatlarına devam ederler. Kitapta ölümden bahsedildiğinden İvan İlyiç öleceğini biliyordu zaten ama zaten hayatı da hakkıyla yaşamamıştı kendi cümleleriyle bu söz beni çok etkiledi ölüm kaçınılmaz bir son fakat hani hayatı da hakkıyla yaşayamamak kadar üzücü bir durum yok günümüzde neredeyse herkes için bu böyle çok nadir insanlar hayatı hakkıyla doya doya yaşıyor. Yani biz mesela çok fazla şeyleri kafaya takıyoruz bu da hayat kalitemizi düşürüyor ölüm gelmeden hayatın kıymetini bilelim ben kısacası bu kitaptan bunu çıkardım. Kitabı okurken kendimi hep karakterlerin yerine koyarım bu kitapta da öyle yaptım öldüğümü hayal ettim hayatı yaşarken bir taraftan da öleceğimizi aklımızdan çıkarmamak gerekir bu yüzden kimseyle küs kalmayın anneniz babanız hayattayken ona iyi davranın öldükten sonra değil hayattayken kıymet bilin. Çok konuştum kusura bakmayın:)