Karanlık Yollar adlı öykü kitabının konusunun tamamen aşk üzerine kurulduğunu ve Nobel Edebiyat Ödülü aldığını biliyorum. Tam 40 tane kısa öyküden oluşuyor ve hepsi de aşkın bir yüzünü anlatıyor. Ama öyle büyük aşklar, sonsuza dek mutluluk falan değil. Bunin, daha çok aşkın karanlık, acıtan, pişmanlık dolu, hatta biraz tuhaf taraflarını ele alarak yaratmış kitabını. Aldatmalar, yıllar sonra gelen hüzünlü karşılaşmalar, unutulmaz ama yarım kalmış anılar... Yazarın dili lirik, evet, Bunin'in kalemi sağlam. Betimlemeleri güzel, hikâyeler genelde kısa ve çarpıcı. Bunlar iyi. Ancak kitap bana tam olarak hitap etmedi. Belki de çok fazla aşk acısı okumaktan dolayı, tam bilmiyorum. Öykülerin hepsi aynı ana temaya odaklandığı için, bir yerden sonra o melankoli beni biraz sıktı. Bazı öyküler gerçekten çok etkileyiciydi ama bazıları da gelip geçti, aklımda herhangi bir iz bırakmadı. Yani 40 öykünün hepsi mükemmel diyemiyorum. Sonuç olarak benim için bu kitap, birkaç günde okunup geçilebilecek, edebiyat bilgisine bir artı katacak, ama başköşeye yerleşmeyecek bir eser oldu. Yine de bir şans verilebilir.