Hırslarıyla hareket eden insan tıpkı hayvanlar gibidir. Bu doğal ve anlaşılır bir şeydir. Fakat yapmalarını istediğim her şeyi yaptırmak için insanları buna şiddet yoluyla ikna etmenin mantığını nasıl anlayabiliriz?
İnsan doğasına aykırı olan bu nefretlerin en kötü tarafı ise kötü duygular olarak mahkûm edilmemesidir, aksine övülür ve nefretin en büyük erdem olduğu söylenir. Zenginler için çalışan işçilerin nefreti aynı şekilde özgürlük, kardeşlik ve eşitlik sevdalıları tarafından körüklenir. Almanların, Fransızlardan; İngilizlerin, Amerikalılardan; Rusların, Japonlardan vs. nefret etmeleri vatanseverlik olarak görülür.
Bəlğəmin olub-olmamasından asılı olaraq öskürək produktiv (bəlğəmli) və qeyri-produktiv (quru) olur.
Bunu öyrənən çağdaş şəxsi inkişaf kitab yazarları, motivatorlar, yaşam koçları:
-Öskürək belə produktiv olmağı bacarırsa, sən niyə produktiv olmağı bacarmayasan?)
🤣🤣