Genel olarak beğendiğim bir kitap oldu sadece enerji kaynağı olarak neden güneşten ve okyanustan yararlanamadıklarını anlayamadım benim için önemli bir ayrıntıydı sırf bu sebeple puanım 6 hele gen konusunda bu kadar gelismisken çok saçma geldi başka kaynaklar bulamamaları tamam kitaplar tamamen gerçeklere uygun olmayabilir hele distopik romanlar tamamen gerçeklik algimizdan uzaklasabiliyorlar ama en azindan kendi içinde bu sorulara bir cevap verebilmeli bir temele oturtulmalı