Türkiye, oturduğu yerde, bir Türk tarafından bile öğrenilemez. İstanbul’da yazı yazıpta mesela, farzımuhal, henüz Ankara’ya gelmemiş olan bir muharrir varsa, o mutlaka cehalet icindedir. Ne soylerse fantazya ve bos laftan ibarettir. Cumhuriyet kuruldugu gun biz bircok sey biliyorduk. Fakat Turkiye’yi bilmiyorduk. O ne guc ilim , ne guc ihtisas, ne oynamaya gelmez hassaslikta bir varlikmis, bunu ancak yeni rejimin hakiki evlatlari bilir.