Özgüveni düşük bir insanın, ait olduğu bir grubu (takım gibi) eleştirirseniz, onun güç bulduğu temeli eleştirmiş olursunuz. O da kırılgan hisseder. Düşüncenizi reddeder ve size saldınr. Hatta ve hatta radikal gruplarda olduğu gibi sizi öldürür. Özgüveni düşük olanlar, sahip oldukları hiçbir görüşün eleştirilmesine izin vermezler. Onlar da aslında takımlarını değil, kendi benliklerini korumak için saldırganlaşırlar. Görüşleri yanlış çıkarsa, kimliklerinin dayanakları da sarsılmış olacaktır, bunu riske atmazlar. Ama özgüveni yüksek olanlar, güçlerini dışarıdan değil, özlerinden aldıklan için görüşlerinin eleştirilmesine izin verirler. Belirsizlikten ve bilinmezlikten korkmazlar, çünkü oradan bir tehdit gelse de bununla baş edebileceklerini bilirler. Görüşleri yanlış çıkarsa, kimliklerinin sarsılmayacağını bildikleri için öğrenmeye ve keşfetmeye açıktırlar. Kısacası, özgüveni düşük insanların görüşleri, kimliklerinin temeli olduğu için görüşlerine dogmatik bağlıdırlar: özgüveni yüksek insanların görüşleri kimliklerinin dışında olduğu için görüşlerini her zaman değiştirmeye hazırdırlar. Bundan dolayı da soru sorup keşfetmekten korkmazlar.