Gökyüzüne baktığımızda yıldızlar birbirine benzer görünür;
çünkü aramızdaki mesafe, farklılıklarını saklar.
Oysa yaklaşınca anlaşılır:
kimi bir Güneştir, kimi sönmeye yüz tutmuş bir kor,
kimi devasa bir ateş okyanusu, kimi çoktan ölmüş bir ışığın gecikmiş izi…
Görüntü aynı olabilir, ama her yıldızın özü başkadır.
Bazen insan da böyledir;
uzaklık herkesi sıradanlaştırır,
yakınlık ise kimi insanı Güneş yapar, kimisini ise sadece uzak bir yıldız.