Sultan Yıldırım

1976'da Lübnan'ı terk edip Fransa'ya yerleştiğim den beri , son derece iyi niyetli olarak, kendimi "daha çok Fransız " mı yoksa "daha çok Lübnan'li" mi , hissettiğim ne kadar çok sorulmuştur bana. Cevabım Hiç değişmez: " Her ikisi de ! "herhangi bir denge ya da haktanırlık endişesi yüzünden değil, ama cevabım farklı olsaydı, yalan söylemiş olurdum . Beni bir başkası değil de ben yapan şey, bu şekilde iki ülkenin , 2-3 dilin, pek çok kültürün geleneğinin sınırında bulunuşumdur. Benim kimliğimi tanımlayan da tam olarak budur. Kendimden bir parçayı kesip atmış olsaydım , daha mı gerçek olurdum ?
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Bahçemdeki erikler büyümüş. Ergen horoz sende de değişikler var . Kalın ses ama hala cingöz kadar uzun çalamiyorsun . Zümrüdüanka da baaaya serpilmiş . Güneşli havanın bulutsuz örtüsü. ((: Yine filizlenecek yine çiçek açacak 🍀
insanların ait olduğu milliyet, coğrafya onların tercihi değildir , kimse bir sınava tabi tutulmadı ve hiç kimse coğrafyasını ve milletini seçmedi, sizin kazanmadığınız size doğuştan verilmiş bir şeyle övünmeyin ve onu yüceltmeye in. Hiçbir ırk hiçbir coğrafya insan hayatından daha değerli değildir her milletin Her insanın insanlık adına dünyaya kazandıracağı bir zenginlik mutlaka vardır.şöyle bir pencereye ya da Bir balkona çıkın lütfen kafanızı kaldırın ve gökyüzüne bakın bugün çıplak gözle görebildiğimiz tüm yıldızlar içerisinde yüz milyarlarca galaksi var henüz kanıtlanmamış ile birlikte büyük olasılıkla başka gezegenlerde de yaşam var biz onları onlar bizi arıyor. o gördüğünüz minicik ışıklar bilmem kaç ışık yılı uzaklıkta ında ve aralarında görülen gezegenler de var. evrende milyarlarca galaksi var ve dünya büyüklüğünde ise 17 milyar gezegen olduğu tahmin ediliyor milletini ve coğrafyasını her şeyden üstün tutan sizler bu evrende milyarca gezegenden biri olan Dünya üzerinde 70-80 yıl ömrün olan bir varlıksınız. evrende kum tanesi kadar yer kaplamıyor sunuz tarih sizin gibi milyarlarca kişiyi yok etti adınızı bilen son kişi öldüğünde hiç doğmamış hiç var olmamış ve hiç yaşamamış olacaksınız çevrenizde sadece 15-20 kişinin ancak umurunda sınız kendinizi dev aynasında görüp sırf etnik kökeni dini inancı coğrafyası farklı diye insanları hor görüp dışlamayın inanın bu sürdürmekte olduğunuz insanoğlunun başına gelmiş en büyük felakettir yakın bütün kimliklerinizi ve dünyaya sadece insan gözüyle bakın