"Efsaneye göre insan denilen varlık, kadın ve erkek olarak iki parçaya bölünmüştür; o zamandan beri aşk yoluyla birleşmeye çalışmaktadır"
İlerleyen sayfalarda buna tespit olarak çok güzel bir şey fark ettim ve bunu fark ettiğim için çok sevindim.
Erkek kadına karşı "Anima" duygusu besler.
Kadın erkeğe karşı "Animus" duygusu besler.
Buna diğer bir deyişle kolektif bir bilinç altı denilebilir.