Resul Ekrem efendimiz ümmetine, üzüntülerden, dertlerden kurtulmanın yolunun, kadere imanda olduğunu göstermiştir.
İnsanların tedirgin olmasının, üzüntülere, kederlere gark olup, kendilerini helak etmelerinin en önde gelen sebebi, geçmişe üzülmek, teessüfler etmek, yanıp yakılmak, ağlamak, boşuna nefes ve ömür tüketmektir... Efendimiz bir hadis-i şerifinde: sakın (lev) kapısını açmayın, buyurmuştur. Yani geçmişi anarak (keşke) demeyin. Keşke şöyle olsaydı, eğer böyle olsaydı, demeyin. Öyle demeniz şeytana kapı açar, vesveseler, şüpheler, inkarlar, Bu kapıdan kalbinize girer. Fitne ve fesada sebep olur..