Ayrı Dünyalar ama bilim kurgu değil olağanüstü haller ama fantastik değil. Onlarla aynı dünyada yaşadığımızı iddia etmek delilik olur. Temel ihtiyaçlarının karşılanmadığı sevgisiz ve anlayışsız bir dünyada yaşayan kimsesizler ailesi. Aile dedim çünkü onlar çoğunlukla birbirlerini koruyup kolluyor , aynı türden olduklarını , bizlerden farklı olduklarını biliyorlar. Evet biliyorum bu yazdıklarım çok acımasız ve soğuk , gerçek olsun ya da olmasın kabul edilebilir düşünceler değil. Onlar da bizim gibi tabii ki de , ayrı dünya olayı da ne, onları görünce o farklı dünyalarına zahmet edip bir adım atarız değil mi ! Çünkü çok seviyor, değer veriyoruz . Aksini kim iddia edebilir , biz mi attık sanki onları sokağa, o zavallı aileleri (ki varsa )attı. Olsaydı milyon-trinyonlarımız yapardık onlara yurtlar okullar...
Peki onların istediği bu mu ? Aceba biz en iyi yurdu yaparsak bile kaç Fantastik Çocuk orada yaşamayı kabul eder. Alıştıkları o dünyayı aniden bırakıp lüks içinde yaşamak mı hayalleri?
Bu çok değerli kitap sayesinde Fantastiklerin dünyasını , hayallerini tanıdım . Geçmişlerinden nasıl etkilendiklerini, anlaşılmaya ne kadar muhtaç olduklarını gördüm . Onlarla gönülden bir dostluk kurmak isteyen uzaylılara karşı nasıl sevecen davrandıklarını gördüm. Acımamıza değil sevgi ve anlayışımıza ihtyaçları var .
Hepsinin bir hayali vardı. Ama hiçbirinin hayali güzel bir yurt veya evlatlık alınmak değildi. Kendi emekleriyle ayakları üstünde duruyorlar, varsın bu emek hırsızlık olsun . Onların dünyasında bu böyle , ölüsünler mi yani açlıktan susuzluktan.
Hiç bir kitap bu denli etkilememişti beni. Farkındalık yaratmak budur!Sürekli karşılaştığım Fantastiklerin dünyasına bu kadar alışmış olmak beni kendimden utandırdı. Bu konuda kendimle yüzleşmek çok zor oldu ve hala oluyor